modelarske vlaciky - otazka/napad :-)

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Úterý Prosinec 27 16:08:30 CET 2011

Ono je to právě ve skutečnosti daleko jednodušší, střídání urychlovacích a
brzdících úseků se dá provést velmi jednoduše. Jediný rozdíl oproti
skutečnému uspořádání pak musí být ten, že tyto struktury nebudou
koncentrované na jednom místě, ale rozložené po celém obvodu, aby se
eliminovaly rozdíly ve tření.
Podrobněji jsem to tady popisoval před pár dny.

PH

From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
>  27.12.2011, 15:04:35
>
> Tedy, ja casticovou fyziku moc nastudovanou nemam, ale tak nejak
> tusim, ze protony v sobe zadny dekodet nemaji.

To je pravda. Ale protony take nejezdi po kolejich, ze ano :-). Takze urcita
abstrakce uz tu je a pokud uz jsme pristoupili na ni, muzeme zaroven
abstrahovat vliv urychlovaciho/brzdiciho pole a nahradit jej vyslanim
komandu masince.

> Pokud se ma temi vlacky napodobit LHC, pak by to IMHO melo byt tak, ze
> se koleje rozdeli na mnoho samostatnych useku, a ridici elektronika je
> bude napajet podle toho, jestli se prislusny vlacek opozduje nebo
> predbiha oproti synchronní rychlosti.

Ano, to by byla vernejsi simulace, ale ta elektronika by byla vyrazne
slozitejsi, vetsi, drazsi... Myslim, ze rizeni rychlosti primo v masince
je pro tyto ucely lepsi.