modelarske vlaciky - otazka/napad :-)

gatilo gatilo na centrum.cz
Úterý Prosinec 27 15:12:06 CET 2011


 27.12.2011, 15:04:35

Tedy, ja casticovou fyziku moc nastudovanou nemam, ale tak nejak
tusim, ze protony v sobe zadny dekodet nemaji.
Pokud se ma temi vlacky napodobit LHC, pak by to IMHO melo byt tak, ze
se koleje rozdeli na mnoho samostatnych useku, a ridici elektronika je
bude napajet podle toho, jestli se prislusny vlacek opozduje nebo
predbiha oproti synchronní rychlosti.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz

--
V P napsal:

> Digitalni dekoder v nejlevnejsi tovarni variante je za 450.- a
> predpokladam ze pro CERN to vyrobce doda i za pulku nebo zadarmo,
> kdyz si to bude moci napsat do referenci :D :D

> Jinak v domacke variante se da poskladat ze soucastek co stoji
> 150.-... pak muzete kazdou masinku ovladat nezavisle.
> Da se v podstate bez problemu vestavet do starych masinek, co jsou po bazarech za par stovek...

> Srazky se daji resit vyhybkami, ktere masinky zavedou z nekolizni
> na "kolizni trasu". Pripadne neni velky problem jako trat pouzit
> flexi kolej upevnenou na pohyblive podlozce a proste dve trate
> priblizit k sobe (ono bude klidne stacit par mm...).

> V.

>> ------------ Původní zpráva ------------
>> Od: Pavel Hudecek <edizon na seznam.cz>
>> Předmět: Re: modelarske vlaciky - otazka/napad :-)
>> Datum: 24.12.2011 20:04:24
>> ----------------------------------------
>> No jo, ale když 1 taková lokomotiva stojí 1600-7000 Kč, tak jich tam nakonec 
>> stejně moc nebude a rozhodně nelze uvažovat o žádných kolizích.
>> 
>> Když se to udělá s těmi hloupými, může jich tam být za cenu jedné takové 
>> třeba 20-50. Samozřejmým předpokladem je, že ty 4 úseky se budou víckrát 
>> opakovat. Počtem opakování je pak dán max. počet bunchů v prstenci. No a v 1 
>> bunchi by mohlo při troše snahy být i víc lokomotiv, to už je věc správné 
>> synchronizace při injektáži.
>> 
>> PH
>> 
>> From: "balu na home" <daniel.valuch na orange.fr>
>> pokial sa da riadit kazda lokomotiva individualne (ak je to na dialkove)
>> tak by to bola uplna autenticka kopia ako to funguje v urychlovaci. Ked
>> pride skoro tak sa jej ubere, ked pride neskoro tak sa jej prida. Vyhoda
>> je ze sa ich tam da nastrkat viacej ako 2.
>> 
>> On Dec/24/2011 19:28, Pavel Hudecek wrote:
>> > 2. Asi bych použil pro tyto účely vyrobené lokomotivy, s přímým náhonem
>> > bez převodu a celkově zcela minimalisticky vybavené. Předpokládám, že
>> > těm originál vláčkovým by dřív shořel motorek, než by rychlost dosáhla
>> > hodnot, kdy se při kolizi můžou rozprsknout:-) Takže bych to viděl na
>> > kus plastu vyzlezlý z RepRapu, v něm 2 vibrační motorky do mobilu a
>> > nějakej barevnej bordel, ať je to těžší a taky aby se mělo co rozprsknout.
>> >
>> > Koleje v hlavním prstenci nejlépe rozdělit na opakující se čtveřice
>> > úseků, kdy první bude urychlovat, druhý nic, třetí brzdit a čtvrtý zas
>> > nic. Synchronizace se zajistí prostým paralelním spojením úseků stejného
>> > čísla.
>> >
>> > Nejprve se bude pravidelně přepínat tak, aby se mohlo vždy injektovat
>> > mezi 1 a 2, potom začít zrychlovat a postupně přidávat napětí. 
>> 
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>> 
>> 
>> 
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

 



Další informace o konferenci Hw-list