prenos 16 bitovych dat po seriovej linke

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Pátek Prosinec 23 13:27:53 CET 2011

Ahoj,

apod. musi primarne zabezpecit nulovu jednosmernu zlozku resp. nejake
konkretne spektrum kvoli prenosovemu mediu

To je sice pravda, ale ne tak ze to Dano nepotrebuje. Potrebuje, v tomto
pripade je to něco obdobneho klasice, co bylo drive - slepice nebo vejce.
Vyrovnani nulove slozky, nebo pridane "pretaceni" faze za ucelem udrzeni
synchronizace na bitove urovni.

znizil o jeden bin co moze a nemusi vadit

Slozitejsi kodovani m/n ma na to primo vyhrazene synchronizacni znaky

Pomerne slusne to bylo rozpracovano a overeno u 100VG siti, reprezentativni
info je napr. clanek z HP journalu dostupnu na:
http://www.hpl.hp.com/hpjournal/95aug/aug95a4.pdf Takze bych se kodu  typu
16B/20B celkem nebal, ale i tam zustava samozrejme "povinnost" synchronizace
ramce. Jinak se obavam, ze prave signalizace typu Break, aneb preruseni
nosne je nanic. Jde to u TTL, RS232 apod. věci, kde je fixne dana napetova
uroven. Pokud je tam ale něco malo analogariny, která nastavuje zisk
(optika...) tak za nim stejne musí byt "prozvaneci" sekvence k nastaveni
zisku. A jsme zase zpatky, proc ma většina synchronnich protokolu modulaci s
nulovou jednosměrnou slozkou.

Radek