Napojeni k PSTN - barvy paru A-B?

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Středa Prosinec 21 23:53:38 CET 2011

Zdravim!

Rodice se stehuji, je to pomerne narychlo a potrebuji
"prenest" pevnou linku do noveho bydliste. Tam pripojeni
bylo, tj. do bytu dotazeny drat z ustredny do plastove
"krabicky", odtud pak byl (debilnim zpusobem) natazeny drat
dal do zasuvky.

Drat jsem pri rekonstrukci vyrval, anzto jsem predpokladal
ze budou mit pripojeni vzduchem, coz ale ted tak narychlo nejde
(je potreba dlouhodobejsich "diplomatickych" jednani ohledne
pristupu na strechu :-/), takze je potreba jit jeste na jeden
rok pod jařmo telekomunisty. Po novem byte jsem ale natahal krkavice
a nechci, aby tam telekomunista zase nejakym naprosto debilnim
zpusobem natahal draty po zdi (bohuzel s tim mam spatne zkusenosti),
takze chci napojeni pripravit sam a urcit kam pujde (ve finale
by mel kabel koncit v patch-panelu v malem racku, ale to bude jeste chvili
trvat, zatim pujde rovnou do RJ45 zasuvky v obyvacim pokoji, kde bude
pripojeno na ADSL modem a VOIP adapter...).

Zrada je v tom, ze rodice navstivim na par dni o vanocich, kdy
jeste asi bude fungovat linka stara, ale rad uz bych to pripravil
na prepojeni tak, aby mohli podle blbuvzdorneho navodu prepojit
prislusne krabicky.

Cili se dostavam k problemu: jak identifikovat A-B par mezi ctyrmi
vodici vyvedenymi telekomunistou do plastoveho "rozvadece" u dveri?
Na internetu jsem nasel neco o tom, ze by to mel byt cerveny+bily
drat - jak moc tomu muzu verit?

Taky me napadlo, promerit pary na +-50V stejnosmernych, ale kdyz ta linka
jeste nebude aktivovana, tak tam asi zadne napeti nepoleze, ne?

Diky!
P.T.

Jabber: butrus at jabbim.cz

EA 355:001  DU DU DU DU