Napajeci obvody zakladnich desek.

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Úterý Prosinec 20 22:34:19 CET 2011

On 20. 12. 2011 21:53, Martin Hanek wrote:
> No ona ta deska jela v pohode, vse fungovalo jak ma. Po pripojeni na ten
> puvodni zdroj se chova jak ta vadna.
> Ted pripojim novy zdroj, zapnu sitovy vypinac a hned se rozebehnou
> ventilatory aniz bych mackal power-on, ale deska je mrtva, na monitoru
> nic neni a pokud treba vyndam RAMky tak ani nepiska (to jsem zkousel na
> te stare, na teto jeste ne). CMOSku jsem mazal, baterku vyndaval - na obou.
> Na netu jsem moc nenasel, ale podle vseho jde POWER switch primo na
> chipset a ten pak spina ATX zdroj. Takze to asi vzalo chipset, tipuju
> southbridge VT8237.

Vyzera to, ze naozaj odisla doska. Jej to uz nepomozte, ale skuste ten
zdroj pomerat. Vstup PSON ma interny pull-up z +5V standby. Odmerajte
najprv standby vystup a potom aj napatie na PSON (cez ten pull-up tam
nieco bude). Ak je vysoke, zrejme toto bolo pricinou odpalenia dosky.
Ostatne vystupy by mali mat 0V (hlavny zdroj nebezi). Potom PSON
uzemnite, ventilator sa roztoci, jedze zdroj nabieha. Pomerajte zvysne
vystupy. Vystup PG (PowerGood) odmerajte pred, aj po zapnuti hlavneho
zdroja.

Na testy neznamych/podozrivych zdrojov som si kupil toto:
http://www.dealextreme.com/p/2-lcd-pc-computer-atx-btx-itx-hdd-sata-power-supply-tester-english-edition-25555

miro