OT DX ma sklad v UK

Dawid Ferenczy ferenczy na volny.cz
Pondělí Prosinec 19 14:11:31 CET 2011

Dekuji  za  vycerpavajici  popis. Tak to vypada super, cekal jsem, ze to bude sunt se spoustou much,
ktere dokazi jeho pouzivani velmi zneprijemnit. Sice asi zustanu u nejakeho poradneho HW (mam zalusk
na  Samsung  Galaxy  nebo tak neco) s Androidem, ale kdybych nekdy potreboval napr. telefon na 2 SIM
(coz tam maji, co jsem koukal skoro vsechny)...

Jak  vubec  funguji  ty  2 SIM, zkousel jste to? Je telefon dostupny soubezne v obou sitich? A co se
deje napr. pri telefonovani pres jednu a prichozim hovoru na druhe?

A  zjistil  jste,  co  to  ma za OS? Kdyz na tom jedou Google Mapy nebo Opera, tak to asi nemuze byt
uplne  "custom",  ale  nejaky  kompatibilni.  Hodne  tam  maji telefony s Androidem, ale u tohoto to
napsane neni...

Jinak  u  telefonu  na  DX  se uvadi poznamka "IMEI: Unique" (jinou hodnotu jsem tam zatim nevidel).
Znamena  to,  ze  nektere  telefonu  nemaji  unikatni  IMEI  (za  coz  je  asi  nutne platit nejakou
organizaci), ale maji treba nahodne vygenerovane? To je spis obecny dotaz do diskuze.

--
S pozdravem,
 Dawid Ferenczy

M©> Je to tento:
M©> http://www.dealextreme.com/p/2-6-touch-screen-dual-sim-dual-network-standby-quadband-gsm-slide-phone-w-wifi-tv-black-100253
M©> Pozeram, ze euro ide pekne dole vodou, ked som objednaval, kurz bol o
M©> dost lepsi, vyslo ma to na necelych 51eur.

M©> Islo mi to dual SIM s wifi, na ostatnom mi nezalezalo. Oboje funguje.

M©> K telefonovaniu vyhrady nemam ziadne. Jedine som zatial neprisiel na
M©> to, ako naimportovat kontakty. Zoznam zo SIM nie je problem nacitat aj
M©> do pamati telefonu, potreboval by som ale zo stareho telefonu prevziat
M©> kontakty s viacerymi tlf. cislami, obcas mam e-mailove adresy apod.
M©> Samotny telefonny zoznam v novom telefone to podporuje, len neviam,
M©> ako to tam dostat (prepisovat rucne nieeee). Cez bluetooth by to
M©> nejako po jednom slo (skusal som s kamatarovym telefonom), moj stary
M©> mobil ale bluetooth nema. Viem si cely zoznam vyexportovat cez kabel
M©> do CSV suboru, ak by novy telefon akceptoval hocijaky file format, s
M©> konverziou by som si snad poradil. Nuz len neviem, ci ma vobec import
M©> zo suboru - nenasiel som..

M©> Su tam predinstalovane "internetove" aplikacie, skusal som cez wifi pripojenie:
M©> -chatovanie (yahoo msg ide - ten viem vyskusat; MSN a este cosi
M©> neoverim; ICQ nainstalovanie nie je, da sa doinstalovat napr. nejaky
M©> jimm)
M©> -google maps (funguju pekne)
M©> -nejake facebooky a twitery, socialne nezijem, neposudim
M©> -opera mini ako web browser, funguje pekne, jedine nie je podpora na
M©> prehravanie flv, takze videa z youtube nejdu prehrat. Mozno sa podpora
M©> da doinstalovat, zatial som nepatral

M©> Dotykovy display tiez funguje celkom dobre, ina vec je, ze nie vsetko
M©> sa nim da ovladat. Napr. scrollovanie v menu ano, ale scrollovanie
M©> textu pri citani SMS nie (zjavne feature, nie bug). Treba pouzit ten
M©> senzor, ako to volaju - stredne tlacidlo reaguje na pohyb prsta po
M©> nom, ako trackpad na notebooku. Len citlivost je taka nejake divna,
M©> niekedy treba suchat 2x, aby sa posunul text o riadok, inokedy po
M©> jemnom suchnuti skoci aj o 3. Mozno si iba treba zvyknut. Cez
M©> nastavenia sa da zmenit "sensitivity", ale mysli sa tym nie citlivost
M©> senzora na dotyk, ale o kolko riadkov posunut pri nejakom posune.
M©> Neriesi to nerovnake chovanie.

M©> Dalsie veci:
M©> -klavesnica ma dost male tlacitka, ale da sa zvyknut. Isto je lepsie
M©> na nej pisat napr. SMS, hesla do googla a web adresy, ako cez beznu
M©> ciselnu. Na vytacanie pri telefonovani sa da pouzit aj velka
M©> klavesnica, ktora sa zobrazi na dotykovom LCD
M©> -Fotak, kamera: su 2, obe nepouzitelne... 320x240, len pri dennom svetle
M©> -Radio: aj ked citlivost je slabsia, silnejsie stanice hraju cisto, da
M©> sa nahravat do suboru
M©> -mikro SD karta funguje, cez USB je dostupna ako mass storage. Telefon
M©> z nej vie  prehravat multimedia a instalovat java aplikacie, tiez vie
M©> na nu ukladat fotky a videa (vid vyssie - nevyuzije sa to), prip.
M©> nahravky z radia
M©> -mp3: hraju ok
M©> -videa: flv nevie, mp4 ano, ale vyssie rozlisenia nestiha prehravat,
M©> takze na filmy to nie je :-)
M©> -analogova TV: no co uz, ked tam je, sumi pekne :-)

M©> Baterka vydrzi tak 3 dni pri tom, ze sa s nim este celkom intenzivne
M©> hram. A v baleni su baterky 2, takze nie je problem rychlo vymenit,
M©> ked nie je moznost dobitia. Inac, dobija sa cez mikro-USB konektor.
M©> Nabijacka je prilozena, ale s americkou zastrckou, takze ak nevyhovuje
M©> dobijat iba z PC/notebooku, treba si dokupit (napr. rovno v DX za $2
M©> http://www.dealextreme.com/p/ultra-mini-usb-power-adapter-charger-eu-plug-110-240v-ac-26753
M©> )

M©> Ak chcete vediet nieco viac, napiste. Na ten ucel, ktory som chcel, mi
M©> vyhovuje. Ak niekto chce mobilom fotit, natacat videa a pozerat filmy,
M©> musi sa obzriet inde...

M©> miro

Daląí informace o konferenci Hw-list