Jeste k tonerum do tiskaren...

Jirka zaloha na volny.cz
Čtvrtek Prosinec 15 20:32:36 CET 2011

> Nenapada Vam nejaka dalsi tiskarna co by jela na ten Vami doporucovany
> toner ? Neco modernejsiho s USB co by se dalo koupit nove. Ja se dival
> na ten toner a jsou k nemu uvedene typy tiskaren HP6L, HP 3100 a HP3150
> ale nic z toho se uz neda bezne koupit.

Jestliže vycházíte z toho, co doporučuje výrobce, pak ne. LJ 6L je z
doby, kdy snad ještě USB ani neexistovalo...

Ale jak jsem napsal, klidně bych to zkusil s dosypáním prázdné cartridge
z libovolné jiné tiskárny v rozumné ceně (myslím alternativní/repas).

Pokud si dobře vzpomínám, tak jsem zkoušel tisk na LJ 1018 (s
originálním tonerem) a krytí bylo velmi slušné. Nevybavuju si ale,
jestli jsem to dával "nafetovat", skoro mám podezření, že to nebylo
potřeba. Cartridge z té tiskárny používá řada dalších (jde o Q2612A),
ale to jen tak na okraj, protože tiskárna už se stejně opět nedostane
jako nová.

Kromě toho její konstrukce je z těch nových a už podle mě nedává
předpoklady dlouhé životnosti.

Je to ovšem pořád o tom samém: jsme na HW konferenci a tak bychom se
snad měli bavit na "bastlířské" úrovni, ne o tom, co zrovna mají "v
akci" v nejbližším globalizátoru. No a bastlířská úroveň je v tomto
případě např. právě využití (a udržování či úpravy) starší, nicméně
kvalitní a stále funkční techniky, nebo ne?

Proč řešit šílenosti typu laserová osvitová jednotka přímo na fotoresist
(stejně tipuju, že v lepším případě to dospěje do stadia jednoho
kdovíjak funkčního exempláře), když stačí méně úsilí ke zprovoznění
něčeho, co už funguje?

Uváděný Ancom má tonerů (prášků) celou škálu, takže není problém
experimentovat. Jistě existují i jiné firmy, mající tento sortiment. Šlo
by to i tak, že by byla jedna vyhrazená cartridge na tisk předloh DPS (s
dosypaným vyzkoušeným tonerem reagujícím na rozpouštědla ) a na ostatní
účely by se používala standardní. Opět investice v řádu stovek Kč.

Ale to všechno je snad úplně zřejmé a nemusím to rozvádět...

---
Jirka