Jeste k tonerum do tiskaren...

Jirka zaloha na volny.cz
Čtvrtek Prosinec 15 13:12:45 CET 2011

Tak jsem volně sledoval diskusi ohledně tvorby dostatečně kontrastní
předlohy z tiskárny a nějak mám pocit, že veškerá snaha sdělit
vyzkoušený, funkční a levný postup se míjí účinkem.

Zase se klasicky téma "rozmělnilo" v úvahách, co tu už stokrát byly a
minimálně část z nich je evidentně slepá ulička.

Pokud je někomu skutečně zatěžko si pořídit "starou" dobrou laserovku s
odpovídajícím tonerem (jak jsem už psal), bylo by možné vyzkoušet
dosypání funkčního toneru do vyčerpané cartridge z nové tiskárny.

Toner, který sypu do HP LJ 6L (600 DPI) a zcela bez problémů reaguje na
aceton a další rozpouštědla, je
http://www.ancom.cz/tonerovy-prasek/tonerovy-prasek-pro-hp-c3906a-land-168/

Vedlejší možné použití je třeba jako pigment do různých zalévacích hmot
(vyzkoušeno v epoxidu).

K možnému poškození tiskárny (úvahy coby reakce na marketingové bláboly
výrobců o nutnosti používat jen to a to): pokud je koncepce tiskárny
tradiční, neboli vše okolo nanášení a stírání toneru se odehrává ve
výměnné cartrdige, tak se podle mého názoru není čeho bát. Maximálně se
poškodí ona cartridge, ale i to je asi málo pravděpodobné.

Je to ovšem na vlastní riziko, jak si každý svéprávný a samostatný
jedinec jistě uvědomuje. Nikoho nevedu za ručičku, ani za něj nepřebírám
jakoukoliv odpovědnost.

---
Jirka