Jaky filesystem na 8GB SSD disk?

Dawid Ferenczy ferenczy na volny.cz
Středa Prosinec 14 17:20:48 CET 2011

Puvodni  zprava  "RE: Re[2]: Jaky filesystem na 8GB SSD disk?" od "Zuffa Jan (hw-list na list.hw.cz)" z
14. prosince 2011, 16:03:11,
msgid:D8AB1D5809825740A1D1EC02D3BCADE326CBFCD9 na NS.ba.cgc.sk (2262 bajtu):

ZJ> Napada  ma, ze dolezite (systemove subory) sa mozu fragmentovat windows updatami. Takze by mohlo
ZJ> stacit  pustat defrag po instalacii updatov.

Nevim,  jak Windows nakladaji napr. se soubory registru (ktere mohou mit par desitek MB). Kazdopadne
oba defragmentacni SW, ktere jsem zminoval, nejdrive analyzuji dane soubory, jak jsou fragmentovane,
a  pokud  neni treba je defragmentovat, tak behem sekundy konci. Je tedy mozne je mit trvale zapnute
bez potreby myslet na jejich jednorazove nastaveni po kazdem update.

ZJ> Co  ma  vsak  prekvapuje,  ze  sa  po boote defragmentuje aj pagefile. Ocakaval by som, ze sa po
ZJ> starte do neho zapisuje nanovo. Naco by v nom boli data, ktore su po reboote neaktualne?

Mam  pocit,  ze  existuje  nativni  parametr  Windows,  zda  se ma pagefile pri ukoncovani nebo pred
spustenim  OS  smazat.  Nastavovat  jej  lze pomoci nejake tweak utility. Nicmene se domnivam, ze je
lepsi mit tento soubor na disku persistentne a udrzovat ho defragmentovany, protoze kdyby se pokazde
vytvarel  znovu,  mohl  by  se  rozpadat  na fragmenty. Takto pro nej bude stale rezervovano spojite
misto, po rebootu se nejspis bude jeho obsah pokladat za invalidni (prazdny).

--
S pozdravem,
 Dawid Ferenczy