Stavba serveru

lubos.hwlist na accelera-networks.com lubos.hwlist na accelera-networks.com
Středa Prosinec 14 14:52:57 CET 2011

Dovolim si oponovat ze je krajne nepravdepodobne, aby hociake
dva funkcne identicke hw systemy "odpadli" simultanne, ak nejde
o nejaky okaty hardverovy bug.

Co sa tyka konkretnych systemov ktore som spominal, sam by som
neocakaval taku dlhu zivotnost, ale poznam okolnosti prevadzky
a aktualny uptime - pocas tychto troch rokov bol downtime len
kvoli startom novych jadier a jednou fatalnou zalezitostou s grubom
a LVM snapshotmi. Podmienky prepnutia failoveru tam nastavaju len
pri testovani, a som toho nazoru, ze to ma realne sance dozit sa
este niekolkych rokov prevadzky. Na rovnakom hw bezia aj OpenBSD
systemy, s rovnakym vysledkom.

Z druhej strany, asi to budu celkom trefne kusy komoditneho
hardveru, a to uz je dost otazkou stastia pri kupe.

Niekto tu este spominal Supermicro. Moja skusenost je, ze je to
dobre zelezo, ale nestastna politika opravy inak castych chyb
BIOSu a vobec zakaznicka podpora byvala taka, ze bolo nemozne
najst zivu osobu na ich podpore, na odpovede maju automat
ktory podla klucovych slov posle vseobecne texty. Podpora
sa aspon kedysi zacinala a koncila Oknami, ine systemy
ich nezaujimali.

Nech riesenie dopadne akokolvek, drzim palce vo vysoky uptime.

Lubos