Stavba serveru

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Úterý Prosinec 13 18:47:31 CET 2011

Zdravím,
  jsem postaven před úkol postavit v nejbližší době nový server. Tento bude
trvale běžet v serverhostingovém centru a rád bych, aby tam vydržel nějaký
rok (plánuji životnost 5 let, jako má současný server, který potřebuji
vyměnit). Vysvětlím své požadavky.
  1) Finančně nedosáhnu na skutečný server. Musím něco postavit z běžných
PC komponent tak, jako jsem to vždy dělal a jak byl postaven i stávající
server.
  2) Hlavním kritériem je stabilita.
  3) Dalším kritériem je nízká spotřeba v klidovém stavu, avšak dostatečný
výkon. Na serveru pojede cca 20 - 30 webů, z nichž některé používají
publikační systémy jako Joomla, Drupal apod., které můj stávající server
již dokáží spolehlivě zahltit (mívám CPU load kolem 5 a více, dostat ze
serveru stránku trvá řádově sekundy i více. Load pod 1 skoro nevídám).
  4) Rád bych též na nové platformě rozjel virtualizaci, neboť nový server
by měl kromě starého nahradit ještě 2 další fyzické stroje, které sice
nejsou tak zatíženy, ale i z administrativních důvodů by mohlo být lepší,
aby to alespoň virtuálně zůstaly samostatné stroje.
  Uvažoval jsem o využití CPU z rodiny AMD Bulldozer, 8 jader, k tomu 8
nebo 16 GB RAM, 3x 1TB disk v RAID5 (lépe nativní podpora řadiče na MB než
Linuxový md driver, ale v nouzi i ten). Jaké jsou vaše zkušenosti
s obdobnými sestavami ? Dříve jsem AMD používal (např. starý server je
AMD Athlon XP na 2.2 GHz), ale pak jsem delší dobu pracoval s Intelskými
platformami (Core 2 Duo/Quad, i3/i5/i7 atd.). Nyní je ale ten AMD o dost
levnější. Jsou nějaké zásadní problémy s uvažovaným způsobem použití ?
Měli byste tip na vhodný typ základní desky ? Nalézám buď jen málo
výkonné (zejméná co se týče propustnostni RAM), nebo zase "gamesnické",
obsahujicí pro moji potřebu zcela zbytečné součásti (např. super-duper
zvukovku), ale nemají třeba integrovanou grafiku, která by mi na server
bohatě stačila (stejně tam nebude ani monitor :-) ).
  Rád si nechám poradit, už jsem dlouho nic pořádného nestavěl a trošku
mi ujel vlak :-).
  Zdraví Pavel