virniky

HW CNCnet.info hwnews na cncnet.info
Úterý Prosinec 13 17:57:04 CET 2011

jo tohle jsem mel presne na mysli:

První a nejčastější příčinou všech katastrof vírníků je letový případ,
nazývaný „zero-g“, „bunt-over“, nebo „power pushover“. Do záporných
násobků se za letu lze dostat nejen chybnou technikou pilotáže (např.
PIO – pilotem vybuzené divergentní oscilace), ale i nezaviněně např. v
turbulentním počasí.

Odlehčením rotoru se zbrzdí jeho otáčky, precesní pohyb způsobí
destrukci řízení, vírník udělá  obrácený půlpřemet, rotorové listy se
střetnou s ocasními plochami. Situace, kterou ještě nikdo nepřežil.

S pozdravem
Radek Vicek