Wagner - Konec roku ve Fukusime

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Pondělí Prosinec 12 12:37:39 CET 2011

Myslim, ze Fukusima nas o mnohem poucila a o mnohem nas nepouci nic.

Bezpecnost:
- Postavit elektrarnu tak, ze neodola tsunami, ktere se v oblasti bezne
vyskytuje (o tom muzeme diskutovat), je zlocin, za ktery by se melo strilet.
- Zabezpeceni jadernych elektraren je vypocitano velice dobre a treba Temelin
seismicky i klimaticky je postaven hodne vhodne.
- Jaderna energetika je ostre sledovana a ja se tesim na dobu, az podobne budou
zabezpeceny chemicke tovarny nebo zdroje maleho dlouhotrvajiciho poskozovani
zdravi. Tim mam na mysli chemicky na brehu Vltavy a Labe, prasne provozy ala
povrchove doly nebo prumyslove arealy nebo nakladani s nebezpecnymi odpady typu
azbest, vyjete oleje apod. a samozrejme pasivni koureni a spalovani mizerneho
uhli ci plastu.

Informace:
- Zpusob poskytovani informaci od Japoncu byl des bes. Myslim, ze v pripade
takove katastrofy jako ve Fukusime si meli konecne uvedomit, ze byt spatne, ale
pravdive zpravy by pomohly hlavne jim.
- Protoze nedodala informace neshcopna japonska vlada, dodali je jeste
neschopnejsi novinari a pisalkove vseho druhu.

Nebojim se ceskych JE, protoze mam duveru v cesky jaderny dozor. Ale pokud si
nevezmeme pouceni ze Sevesu, Cernobylu, Bhopalu nebo Fumusimy, muzeme se stokrat
vztekat, ale nic s tim neudelame.

Standa

P.S. Bydlim 50 km od Temelina ve smeru severovychodnim, takze az jim neco
unikne, bude mi to litat nad hlavou.