OT: Jen si pekne ty "in" telefony kupujte...

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Sobota Prosinec 10 08:53:11 CET 2011

Někdy není vyhnutí,prostě pod Linuxem nejedevše,to už jsme tu probralik
dokonalosti nedávno.

Windowsovým aplikacím ve volání domů lze zabránit pomocí Kerio personal
firewallu.

----- Původní zpráva -----
Od: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>

  Z dosavadniho prubehu tohoto vlakna vyplyva, ze rada lidi by rada plnou
kontrolu nad OS ve svych smartphonech. Proc ale netrva na stejne urovni
kontroly na beznych pocitacich ? Vime, ze zde je vetsina uzivatelu OS
windows
ruznych typu, kde si clovek podle mne taky nemuze byt nikdy jist (a historie
to mnohokrate proverila), ze se v nem neukryva nejaky "spion", at jiz primo
z OS, nebo z nejake doinstalovane aplikace ? Dnes si kazda treti app "vola
domu" a nikdo nemuze zkontrolovat, co presne odesila. Proc je tu ten dvoji
metr ? Ja osobne bych se rozhodne vice obaval uniku dat ze sveho PC nez ze
sveho telefonu. V SMS nikdy nepredavam tak dulezite ci privatni, zkratka
"classified" data jako v e-mailech. Ano, mohou mne pres mobil lokalizovat,
coz pres PC (nebo notebook, pokud v nem nebude GPS nebo nejaka mobilni
konektivita) neni tak snadne. To bych ale nepovazoval za zasadni problem,
navic to muzou i s pouzitim uplne blbeho mobilu.
  Prave plna kontrola nad OS je jednim z primarnich duvodu, proc na me
PC windows proste nesmi :-).