Certifikat ze zarizeni je bezpecne.

Pátek Prosinec 9 08:52:25 CET 2011

K me pracovni naplni patri zajistovani ruznych zkousek,
protokolu, certifikatu a prohlaseni. Zkousky jsou predepsane
v technickych podminkach podle toho k jakemu ucelu
to zarizeni ma slouzit. Napriklad davame prezkouset kryti,
odolnost proti vlhku, EMC, pokud ma zarizeni pracovat
ve vybusnem prostredi, mame certifikat o nevybusnosti, atd.

Napadlo mne, zda existuje nejaky zkusebni ustav, ktery
by zkousel a vydaval certifikaty, zda zarizeni je bezpecne
jaxi obecne - jednak by posoudil protokoly a certifikaty
vydane zkusebnami s konkretnim odbornym zamerenim,
jednak by posoudil bezpecnost pro obsluhu z obecneho
hlediska, napada mne treba, jestli na zarizeni jsou ostre
hrany a vystupky o ktere by se obsluha mohla poranit,
klika na nouzove ovladani nejde moc ztuha a podobne.
Zatim to po nas nikdo nechce, ale v dobe kdy i cigarety
musi byt dostatecne nehorlave to muze byt otazkou kratke doby.

Nevite o necem takovem?