nabíjení NiMH Panasonic HHR-3MRE

Čtvrtek Prosinec 8 15:43:31 CET 2011

Zahřívání článků na konci je dané samotným principem. Po nabití se další
dodaná energie mění na teplo (cykl vzniku kyslíku na kladné elektrodě a
jeho katalytické spalování na záporné) a pokles napětí, který má
nabíjení ukončit, vzniká v důsledku teplotní závislosti napětí článku.
Jde jen o to, aby se baterka nezahřála moc. Pochopitelně při malém
proudu by to nabíječka nepoznala, proto se pak nabíjení ukončuje jen
podle času. Při malém proudu to přebíjení zas tak nevadí. Některé
baterky ale nesnáší velký nabíjecí proud, protože se hřejou ještě před
úplným nabitím a mám dojem že právě Enelope a podobné.
Baterky jsem z nabíječky vyndal cca po 2 hodinách, měly asi 50 st. a
nabíječka ještě nevypla. Trochu to nechám dobít malým proudem, to jim
nemůže uškodit.
Anděl