mala telefonna ustredna

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pondělí Prosinec 5 11:36:19 CET 2011

Zdravim,
  to se taky da, ale chce to trosku prace :-). Treba na mem systemu je
hvezdicka 11 pulsu a krizek 12 (a vice). To se da udelat budto upravou
telefonu, kdy klasicka ciselnice voli vnitrne 2 pulsy navic, ale ty jsou
zkratovany pomocnym kontaktem, kteremu je nutno zaradit do serie rozpinaci
kontakt napr. z upraveneho zemniho tlacitka. Pak se * voli jako 9 + tlacitko
a # jako 0 + tlacitko. Druhou moznosti je volit patricne pocty pulsu rychlym
poklepavanim do vidlice. Verte neverte - pri trose cviku to jde, a to velmi
dobre (predpokladem je hladce jdouci vidlicovy prepinac bez nejakeho
zadrhavani nebo umeleho zpozdeni). Treti zpusob, ktery ale jde jen u nekterych
ciselnic, je, ze se natahne 0, pusti, a ve vhodnem okamziku se rychle jeste
"cukne" zpet tak, aby se pridal budto jeden nebo 2 pulsy. Volici mechanismus
behem "cuknuti" jede dal diky setrvacnosti odstrediveho regulatoru, takze ty
pridane pulsy nejsou ani prilis mimo toleranci. Bohuzel ale zejmena na
novejsich ciselnicich to nejde, mechanismus je tam jiny a neumoznuje to.
Vsechny tyto metody mam velmi dobre nacviceny jeste z dob analogovych
pobockovych ustreden, kde se temito "naddekadickymi" cisly daly oblafnout
tzv. soubehove volice, slouzici pro omezeni dalkove volby (pocitaly pulsy
a cisla zacinajici 9 nebo 0 nepovolily, ale nepocitaly s vetsim poctem pulsu,
takze se "protocily" a cislo propustily, zatimco volic verejne ustredny uz
jaksi dal nemohl a prislusne pulsy navic na nej nemely vliv.
  Ovsem nez by se pustilo do takove upravy, je nutno overit, zda konkretni
PBX ma take takto mapovany * a # na pulsy. Neni to pravidlem, ale muze to
tak byt.

S pozdravem Pavel