mala telefonna ustredna

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Neděle Prosinec 4 21:30:34 CET 2011

Zdravim,
  ja tenhle zvuk klasickeho telefonniho zvonku mam hrozne rad, ale z jedineho
zarizeni - klasickeho telefonniho zvonku :-). Vse ostatni jsou neposlouchatelne
nahrazky, protoze maji umele vytazene vysoke frekvence, a naopak chybi ty nizke
(ono se to nezda, ale v tom puvodnim zvuku je obsazena i ta zakladni frekvence
25 Hz, kterou ten telefonni bleprak nema jak vyzarit :-) ). Proto mam vzdy
v okoli nekolik klasickych ruzne ladenych telefonu. Ovsem pro prenosne ucely
se to jaksi nehodi, sice by to slo s pouzitim mobilni brany, ale je pravdou, ze
kdybych na ulici nekoho potkal, jak v jedne ruce drzi klasicke sluchatko,
ve druhe bakelitak s rotacni ciselnici a do batohu na zadech mu vede kabel, asi
bych se taky podivoval :-).
 Jako telefonni geek mam celkem rad zvuky ruznych signalizaci a proto jsem jako
vyzvaneci ton pouzival napr. presne generovanou vyzvu v systemu Tesla AMR,
autenticke piskani komunikace registru s urcovateli v kodu R2, nebo take zvuk
navazujiciho se modemu :-). Jsou to pomerne malo bezne zvuky, diky svemu
frekvencnimu spektru dosti pronikave, takze mi jako vyzvaneni vyhovovaly. Nyni
jsem ale vymekl a pouzivam zvuk vlastnorucne nahranych hracich hodin po
babicce :-).
  S pozdravem Pavel