Pajeni kontaktnim pretavenim a hnednuti cuprextitu

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Prosinec 3 16:28:29 CET 2011

Pustit tam nejaym zpusobem teplo zhora by bylo asi fajn. Pak
by ta plotna fungovala jen jako predehrev. Jen by tady fungovalo
mereni asi jen "okometricke", hlidat to a po rozteceni cinu to
vypnout nebo oddalit. Nevim, jak infra pusobi na ruzne materialy,
dovedu si predstavit, ze cerny chip to vyhreje vyrazne vic nez
lesklou stribrnou vrstvu cinu.

Ale dovolim si nesouhlasit s tou srovnatelnou pracnosti realizace.
Ty dve plotny proste jen znamenaji, ze na dvoukolovem elektrickem
varici jednu plotnu vyhreju na 130 C, druhou na 220 C.
Na tu prvni dam tlusty hlinikovy plech, na neho kus peciciho papiru
(aby se mi deska nespinila od hliniku a naopak) a vlastni PCB.
Po par desitkach sekund klestema prendam plech na sousedni
kolo varice a za dalsich 30 sekund je vymalovano.

To se da treba s infrateplomerem zrealizovat i na jakkoli neupravenem
vybaveni, tepelna setrvacnost tech zeleznych plotynek zaruci
opakovatelne parametry.

*****

Nicmene me to stejne zacalo lakat upravit nejakou malou troubu na
pretavovaci pec. Blizi se vanoce, tak mozna napisu Jeziskovi, jestli
by mi nejakou levnou v akci nekde v hypermarketu nekoupil.
Pokud mate nekdo zkusenosti se stavbou a mate doporuceni co
delat a co urcite ne, bylo by to fajn.
Trochu se u male trouby bojim, aby se dal udelat dost strmy narust
teploty v tom finalnim pretavovacim peaku, ty male trouby maji
kolem 1-1.5 kW a to se obavam, ze na rychly narust teploty nebude
stacit. Takze by to zase skoncilo u dvou tepelnych zdroju ;-)

PL