mcu plusminus 201x

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Pátek Prosinec 2 21:44:53 CET 2011

On 2. 12. 2011 21:29, Jan Waclawek wrote:
> No, praveze to je uplne ukazkovy priklad mojej tezy, pred krizou este ATMega8A (pozor, suffix A, dolezity) este nebol a ATMega8 stala prave spominanych plusminus 30Kc, po krize si pozrite ATMega8 bez suffixu A, stoji asi 60Kc, to je ten nasledok mechanizmu dopyt/ponuka na lokalneho maleho distributora; a nova Mega s priponou A (asi dieshrink t.j. pouzitie novej, mensej technologie, inak funkcne zhodna) je pol tolko.

ATmega8A ma celkom zaujimavo znizenu spotrebu oproti ATmega8 (zrejme
vysledok mensej technologie, ako pises)
http://atmel.com/dyn/resources/prod_documents/AVR523.pdf

Obchodna politika distributorov sa na prvy pohlad zda sa byt divna.
Ale chapem zotrvacnost zavedenej vyroby otestovanych modelov zariadeni,
kde si len tak niekto nedovoli zamenit ani funkcne zhodny novy MCU s
mierne inym oznacenim bez opakovania kompletnych testov (ktore mozu byt
celkom drahe). Z toho distributori tazia.

miro