CERN, rychlost neutrin, dotaz na Balua

Pátek Prosinec 2 12:12:49 CET 2011

Jak se dnes detekují neutrina, že je možné tak přesně detekovat čas
jejich průchodu? Pokud vím, detektory na neutrína se dělaly jako velká
nádrž s nějakým plynem (snad s chlórem?) umístěná pod zemí a neutrína z
vesmíru přeměnily pár atomů na nějaký jiný prvek, který se detekoval.
Takže nějaká okamžitá detekce tam asi nebyla možná. Teď už jsou na to
čidla? Problém byl, že většina neutrín proletí a netrefí se do částic v
atomech toho detektoru. Nebo když je těch neutrín hodně, tak se dají
zachytit i čidlem na jiné částice?
Anděl