CERN, rychlost neutrin, dotaz na Balua

bosorka.p na seznam.cz bosorka.p na seznam.cz
Pátek Prosinec 2 01:44:20 CET 2011

Nesleduji problemtiku, proto brat s rezervou, ale pokud se fyzika od mich skolnich let nezmenila tak
pravdepodobne pouzili protonovy urychlovac z ktereho  pres nejaky "terc" strileli smerem do Italie.
Vystrelim proton, v terci dojde k slabemu rozpadu a vznikne tezky elektron a mionove neutrino, elektron skalou neprojde, neutrino ano.
Problem neutrin je,ze nemaji naboj a tak je nelze "zatacet" elektrickym polem, ucinny prurez neutrina pro slabe interakce je take velmi maly proto prochazi hnotou bez interakcim nelze je tedy vest ani tim tunelem. Jedine snad gravitaci je lze zatacet, ale generator gravitace zatim neni tak proto nelze neutrina zatacet.

PB

> Taky jsem o tom přemýšlel .. a taky když už to jde tunelem, nešlo by ho
> zakroutit trochu víc? Dokolečka? Pak by se z pár set kilometrů dalo
> udělat pár milionů. :)

T.V.