OT: Vysavace, ked to pojde takymto tempom ...

Středa Srpen 31 14:52:38 CEST 2011

Vlastně to s tématem taky souvisí, dneska se přestávají prodávat 60W žárovky:

http://byznys.lidovky.cz/dnes-konci-prodej-60-wattovych-zarovek-dx0-/moje-penize.asp?c=A110831_131125_moje-penize_nev

Osobně mám žárovek spíš nadbytek, ale to jen proto, že jsme s bytem
koupili i starý lustry, kde jich bylo dohromady asi 10 a předtím jsme
si koupili do zásoby asi 4ks 75W a používáme je už jen na chodbě. Kde
se svítí hodně, jsou úsporky, jednu žárovku máme asi 7 let a furt ne a
ne prasknout, je to nějaká 40W s větší koulí (mléčná), mám ale trochu
obavu, aby se nepřestaly prodávat reflektorový, protože jsme je
koupili s bytem - v koupelně a na WC je sádrokarton na stropě a v něm
ty reflektorový svíditla. Taky jsem nedávno nahradil žárovky v
koupelně na zrcadle jiným svíditlem s úsporkou, protože to je napojené
na zásuvkový okruh a tam je silnější jistič (10 nebo 16A) a když
nedávno praskla žárovka, vykoplo to hlavní jistič, prostě blbá
selektivita. Okruhy na svítidla jsou na 6A a ten padá správně, hlavní
zůstane nahozenej.

Přešel jsem na úsporný žárovky tak nějak sám od sebe a co dám na tu
chodbu, až se nebudou prodávat klasický žárovky, to nevím, mám tam
pohybový čidlo, který samo zhasíná, možná nějakou LED žárovku, ale ta
bude drahá jako prase (asi jako 30 klasických žárovek).

P.K.