OT: Vysavace, ked to pojde takymto tempom ...

Michal Gregor a2x1nptda8 na email.cz
Středa Srpen 31 14:31:15 CEST 2011

Zabrzdene auto na letnich gumach se mi samo rozjelo na par mm snehove
brecky. To se mi na zimnich gumach nikdy nestalo.

Michal Gregor

----- Original Message -----
From: <ferman na centrum.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Wednesday, August 31, 2011 2:27 PM
Subject: Re: OT: Vysavace, ked to pojde takymto tempom ...

Nemají. Dokonce opak je pravdou, typická ceska zima nejsou hordy snehu a
trvala vrstva snehu na silnici typická ceská zima je mokro / sucho a
chladno.
Pred dvema lety jsem se pripletl k testum pneumatik, jako vedlejsi efekt byl
provaden prepocet chovani auta na zimu 2008/2009 v Praze a strednich
cechach.
Zde se provadel modelovy prepocet na kazdy den zimniho obdobi podle realnych
meterologickych dat. Zaver byl jednoznacny, auto na letnich bylo o cca 15%
bezpecnejsi nez to same auto v dane oblasti na zimnich. Proc vetsinu zimy
bylo sucho a teploty nad 7C, tedy podminky v kterych je lepsi letni guma.
Pri porovnani lepsi letni gumy s typickou ceskou "zimni" tedy Barum a Debica
vychazelo opet spise vyhodnejsi jezdit na letnich.
Zimni gumy vychazeji lepe na souvisle vrstve snehu pri teplotach pod 0, tech
10 dni v roce kdy to u nas nekterych oblastech je lze rozdil kompenzovat
snizenim rychlosti o 15%.
Nicmene prodejci a pneuservisy potrebuji prodavat a vysledek znate.

Podbne nesmyslne to je s celodennim svicenim, zadna studie dokonce ani
realna data neprokazi zadny prinos, presto se to u nas zavedlo a naprosto
zbytecne se pali tisice tun ropy.
Zkuste prosadit stavbu 200MW elektrarenskeho bloku na naftu, zeleni se ztoho
zvencnou, ale ze se tu takovy blok provozuje jen aby se svitilo panubohu do
oken nikomu nevadi.

Ferman