Vyber laminatoru

RTE rtepema na volny.cz
Sobota Srpen 27 10:41:23 CEST 2011

V pouziti kontaktniho grilu vidim nebezpeci, ze pritlak nebude vsude
dostatecny. V laminatoru je pritlak na valci prakticky v primce a
posunuje se rovnomerne pres celou desku a je dost velký.

Take pridam nekolik drobnych zkusenosti s laminatorem:

upravil jsem si laminator Peach PL717 (dva valce, horni neprimo
vyhrivany, predelane rizeni na zvyseni teploty na cca 150 stupnu).

Jake byly problemy:

1. Horni kryt jsem musel uprostred vystrihnout, teplem se bortil
2. Hmota na válci se připalovala, zakoupil jsem silikonovou silnostenou
hadici a nasunul jsem ji na válce (kulatina cca 10 mm)
3. Otvory pro loziska jsem vypiloval tak, aby vule mezi valci byla cca
1,7 mm. Loziska jsou pritlačována pruziou, kterou bylo nutno pokusne
napruzit, aby prenos byl bezchybný. Ozubená kola to dovolila.

Pro prenos pouzivam tiskárnu Minolta PP1350W a barevne lepici papiry
STEPA, hotove PCB je nutno v tomto pripade vystavit param rozpustidla
(pouzivam smes na mytí PCB), jinak je CU folie proleptana jak reseto. Po
expozici v parach rozpustidla je to OK. Predlohu necham projit
laminatorem 5x - 10x, aby se celá deska prohrala. Pro jednotlive
pruchody menim polohu desku o cca 15 - 30 stupnu na obe strany od osy
desky, kratsi stranou napred. Papir lepim tak, že pres kratsi stranu
prelozim papir na obou stranach pres desku dospod a lepím na spodní
strane papirovou samolepkou pres celou siri desky. Neosvedcilo se desku
pri pruchodu laminatorem obracet o 180 stupnu, občas dojde ke zkrabaceni
lepiciho papiru. Uspesny prenos se pozna podle toho, ze papir se mimo
kresbu ponekud zvedne.

Petr Marik