[OT] Cena snimacu do fotaku

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pátek Srpen 26 13:52:38 CEST 2011

Tak ja to mam presne obracene - kdyz jdu fotit "na kseft", tahnu vsechno, co
by se mi byt jen teoreticky mohlo hodit, tu a tam z toho i neco pouziju.
Kdyz jdu fotit pro sebe "pro radost", beru jedno telo a jeden zoom (i kdyz
tedy L od Canonu). Subjektivne mam lepsi pocit z tech "pro radost", to je
celkem samozrejme, technicka kvalita je dostacujici v obou pripadech. Nevim,
jestli je to tim, jak starnu a jsem cim dal vic linej, nebo jsem se s tim
naucil zachazet a zpracovavat tak, abych z toho to maximum dostal,
pravdepodobne kombinace obojiho.

Pevna skla jsou vetsinou opticky lepsi, o pouziti historickych skel by se
dalo velmi dlouze polemizovat. Jejich kvalita byva casto az prehnane
nadsazovana, jiste, jsou vyjimky - mnoho objektivu Leica, nektere objektivy
Pentax, nektere objektivy Minolta a tak podobne, ale na rozumne pouziti na
soucasnych zrcadlovkach je to nepohodlne. Dal by se udelat nejaky all-star
team, ale znemanalo by to mit asi tak pet ruznych redukci, aby se to na DSLR
dalo vubec nasadit a pohodli pro pouziti by zhruba odpovidalo praci s velkym
formatem, tedy pouzitelne by to bylo, ale urcite ne pro kazdeho
(mimochodem - velky format jsem si take vyzkousel a asi dva roky snazil
pouzivat, ale pomerne rad jsem se obou fotoaparatu i zvetsovaku zbavil,
prave pro to extremni nepohodli pri praci, ktere pro mne zdaleka presahovalo
pres vyhody, ktere mi ten system mohl prinest.)

Pavel Kutina