[OT] Cena snimacu do fotaku

Dusan Dolezal duffa na inmail.cz
Pátek Srpen 26 10:54:38 CEST 2011

To se neda uplne jednoznacne odpovedet, zalezi jake konkretni stare sklo a
jaky konkretni dnesni objektiv. Obecne starsi skla casto tolik nekorigovala
nektere opticke vady, konkretne treba chromatickou vadu protoze se fotilo
hlavne cernobile a tam to tolik nevadilo (resp. nebylo to tolik patrne),
byvaly tam horsi antireflexni vrstvy (na modernich sklech se davaji MC
vrstvy i na zadni cocky kvuli odrazu svetla od dost leskleho cipu) a tak.
Jsou stare Leitzy z kterych leze kresba o kterou se porezete a jsou stara
skla ktera stoji za houby. Konkretni srovnani nemam, obcas nekdo neco
testuje, zkusim poslat nejaky link. V tomto pripade ale spise takove to ze
"driv bylo vsechno poctive a dnes je jen sunt" spis neplati, sice je pravda
ze hodne casti je dnes z plastu a u levnejsich skel uz kov skoro neni
(nektere maji dokonce i plastovy bajonet), ale sklo je nastesti porad sklo a
zvlaste u drazsich skel ta kvalita celkem je. Je ale pravda ze dnes vetsina
lidi preferuje zoomy a tam jen maloktery je podobne kvalitni jako pevne
sklo, je tam vice cocek takze byva problem s reflexy v protisvetle a tak.

Dusan Dolezal