[OT] Cena snimacu do fotaku

Martin Electro electromartin7 na gmail.com
Pátek Srpen 26 10:45:21 CEST 2011

Pridam sa lebo fotim tiez od mala s roznymi fotakmi vcetne Zenitu a
zakotvil som pri Pentaxoch. Stare poctive skla su vacsinou fajn,
Helios 58mm zo Zenita je slusna trieda - mal som ho cez M42 adapter na
svojej DSLR. Starym lacnym zoomom doporucujem vyhnut sa, vacsinou su
nevalnej kvality. Ale pevne skla......... to je pozitok uz len chytit
do ruky. Urobil som porovnanie 58mm/1:2 rusky Helios s Pentaxom
A50mm/1:1,7 aj M50mm/1:1,4. Helios je relativne super ale stale
citelne horsi nez japonci, najma pri mensom zacloneni. mam viacero
starsich pevnych ohnisiek a prakticky kazde je suprove. Limitujucim
faktorom v takom pripade nie je rozlisenie objektivu ale chipu.

M.