[OT] Cena snimacu do fotaku

RV vicek.radek na cpost.cz
Čtvrtek Srpen 25 14:29:05 CEST 2011

Vetsina techto kompaktnich UZ ma s timhle problem. Vypada to nejak takhle:

http://cs.wikipedia.org/wiki/Chromatick%C3%A1_aberace

je to dost neprijemne, sice to nektere SW umi odstranit, ale neni to
zadnej zazrak.

Vyzkousite to nejlepe tak ze vezmete fotak a proti nebi vyfotite korunu
stromu (lepe bez listi), nebo treba anteny na strese - proste jemne
kontury s velkym rozdilem kontrastu.

Je to vada spatne zkorigovaneho objektivu - tzn. setrilo se. Ono k tomu
prispiva take to, ze na pidisnimaci vychazi hodne pixlu na ten barevnej
prouzek takze to vypada hur nez na APSC nebo fullframe.

Radek Vicek