Re: Re[2]: [OT] Cena snimacu do fotaku

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Čtvrtek Srpen 25 14:24:04 CEST 2011

Zdravím,

sice nemám zmiňovaný foťák, ale mám tu S5700, která taky aberací trpí.

Aberace se projevuje tak, že na kontrastních hranách tmavá- světlá je ve světlé barvě modrofialový lem.
Ten je tím výraznější, čím je přechod ostřejsí.

Takže se to projevuje především při focení v protisvětle a někdy  při focení s bleskem (např modré fragmenty v oku focených osob).

Naprosto tragicky vychází focení větví, plotů, pletiva atd v protisvětle. Nebo např les v zimě (zasněžený) je taky velmi komplikovaná disciplína, protože velká část fotky je olemovaná výraznou fialovou.

Některé SW mají modul na odstranění aberace, ale nezkoušel jsem ho.

Pokud budete mít zájem, zašlu vám něco pro demonstraci z té S5700.

Petr Zapadlo