Vyber laminatoru

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Srpen 24 21:42:12 CEST 2011

Tak vysledky pokusu s ruznymi papiry:
TME zklamalo na cele care, katalog 2008 funguje spatne.

Jakz-takz to slo s papirem z prilohy Mlade fronty, ale ten
papir je hodne tenky a pravidelne mi zustaval v tiskarne.
Takze s ohledem na zdravi tiskarny jsem ho zavrhl.

Jako jasny vitez se ukazal SOS.
Katalog 2010 funguje velmi dobre. Jen je s nim vic prace,
nez s lepicimi papiry. Na rozdil od tech lepicich je treba
pouzit na odmoceni dost teplou vodu, daval jsem tam odhadem
tak 60-65 stupnu. I tak trva odmoceni dele, cca 2 minuty.
Pozitivni je, ze toner zustane komplet na desce, sloupne
se papir bez jedine stopy toneru.
Negativni ale je, ze na desce zůstanou drobne zbytky vrchni
vrstvy toho papiru. Na vetsich plochach ne, ale v hodne uzkych
mezerach jsou zbytky papiru. Konkretne pri pruchodu carou
12 mil (tj. 0.3 mm) pod odporem 0805 zbyva kolem mezera
cca 0.15mm, a tam ty zbytky jsou.
Nechal jsem to ted jeste dlouhodobe machat v teple vode,
jestli se to jeste neodmoci. Mechanicky jsem tomu moc pomahat
nechtel, jen velmi jemne jsem to vzal kartackem na zuby. To trochu
pomohlo, ale uplne zatim ne.

Zatim jsem to neleptal, jen jsem vysledky kontroloval pod mikroskopem.
Kvuli smradu z HCl leptam zasadne venku, a nemam tam svetlo.
Otazkou je, jestli nahodou HCl ty zbytky papiru neodlepta.
Nema nahodou nejaky zdejsi chemik tip na nejakou snadno
sehnatelnou latku, ktera by leptala papir a neleptala plasty, tj. toner ?

Petr