[OT] Cena snimacu do fotaku

Dawid Ferenczy ferenczy na volny.cz
Středa Srpen 24 17:57:22 CEST 2011

Puvodni  zprava "Re: [OT] Cena snimacu do fotaku" od "RV (hw-list na list.hw.cz)" z
24. srpna 2011, 15:43:49,
msgid:4E550015.4080007 na cpost.cz (1342 bajtu):

   Predne vsem dekuji za odpovedi a nazory.

   Ten  Sony  NEX je moc hezky, ale cena uz je takova, ze bych to musel mit jako
   hlavni konicek :)

R> to ale neni DSLR ale tzv. EVF zrcadlovka - nema tedy opticky hledacek

   Ano, jiz jsem to take zjistil.

R> nevim za kolik to chcete koupit, ale ja jsem uz nekolik lidi od tehlech
R> ultrazoomu odradil a premluvil na skutecnou zrcadlovku (s nejakym
R> ultrazoom objektivem) a jeste mi zadny nenadaval

   Melo  by  to  byt za nejakych 4500 CZK. Na netu jsou nove, co jsem koukal, za
   vice, nez 10 tis. CZK. Se divim, ze se jeste 5 let stary model vubec prodava.

R> tohle je stejne neskladne jak ta DSLR a vysledky jsou tristni proti DSLR

R> navic EVF hledacek v seru a ve tme oslnuje

   Ale da se pouzivat jen LCD, ne? Stejne jsem na nej zvykly. Ikdyz tento fotak
   jej moc velke nema.

R> i doma zena misto Panasoniku FZ20 nechtela DSLR - potreboval jsem druhe
R> telo a ted by Nikona D5000 s objektivem 18-200 nevymenila ani za nic

R> Radek Vicek

   Vite,  ja nikdy moc nefotil. V dospivani jsem si hral nejakou dobu se Zenitem
   (ruska "analogova" zrcadlovka, asi vsichni znate), potom delsi dobu nic a ted
   v  posledni  dobe jsem zacal fotit se starsi Minoltou dImage Z3, to je takovy
   kompakt s trochu vetsi optikou a manualnim rezimem. Par fotek jsem vyfotil na
   automat  a  ted  uz fotim jen v manualnim modu, kdy fotak ovlada pouze focus.
   Takze  mi  jde spis o prilezitostne foceni, neni to muj hlavni konicek, ikdyz
   tomu  v posledni dobe prichazim vice na chut. Nechci do toho tudiz investovat
   nejakou  signifikantni  sumu  penez. Ten FinePix S9600 co jsem cetl je vhodny
   prave na manualni ovladani (parkrat jsem v recenzich cetl, ze neni vhodny pro
   "cvakace",    co   chteji   zmacknout   cudl   a   mit   peknou   fotku   bez
   premysleni/namahy).  Coz  je to, co chci, mit moznost si s tim hodne pohrat,l
   tedy  aby slo manualne ovlivnovat co nejvice parametru. Prijde mi to tedy pro
   muj  ucel jako velmi dobry pomer cena/vykon. Proti tomu, cim jsem fotil dosud
   (treba ted ta Minolta), mi to prijde jako poradne delo :) Ale fotaky Fujifilm
   obecne  vubec neznam a tak jsem se chtel radsi zeptat, jestli tam neni nejaky
   zasadni problem, proc si ho urcite nekoupit. Cena mi prijde dobra, prodava to
   znamy, takze by nemel hrozit nejaky podraz. Ke znacce nemam zadne sympatie,
   sam bych sel po Canonech, ale takovou prilezitost ted nemam a cenu bych videl
   do 10 tis. uplne maximalne, spis ta polovina je optimalni.

--
 Dawid Ferenczy
 http://www.ferenczy.cz