Naftova elektrocentrala Asist

mcmlxxx na hantec.cz mcmlxxx na hantec.cz
Pondělí Srpen 22 21:08:29 CEST 2011


Samozřejmě 14 dní starý benzin nevadí pokud byl skladovaný tak jak má být  
skladovaný. To může být skladovaný i déle.Benzinka má určitě nádrže které  
odpovídají normě aby neklesala kvalita paliva. Ale nikdy nevíte jestli v  
té nádrži opravdu neleží třeba už 3 měsíce což je nějaká doba  
skladovatelnosti. Takže proto asi prodavač radí, tankujte vždy čerstvej,  
je to jistota. Já k tomu ještě říkám - a schovejte si účtenku protože až  
se něco zadře a servis řekne že je to palivem, tak s tou účtenkou a  
fakturou za opravu jedu na tu benzinku.

Celý problém v zadírání různých křoviňáků a pil je v tom, že benzin  
obsahuje nějaká aditiva a že rozkládá rychle oleje. Proto je taky nejvíc  
zařených motorů zjara. Nářadí leží , benzin rozkládá olej, pak se  
nastartuje a je to. Já si u motorů které přes zimu nepracují spálím  
všechno palivo, vyšroubuju svíčku a do válce vstříknu trochu oleje a  
protočím, pak tam vrátím svíčku a jsem připraven na jaro. Zaprvé s  
prázdnou nádrží nemůžu nastartovat na starou směs a zadruhé vím že se píst  
někde nepřilepí.
Další věc je, do jakého motoru takovou směs nalejete. Nejde srovnávat  
motor z trabanta nebo z fechtla, u obojích je litinovej válec a hlavně  
jsou ty motory zaběhaný, nebo vyklechtaný a pracují na mnohem bohatší směs  
než dnešní vysokobrátkové dvoutakty. A vyklechtanej motor se mnohem hůř  
zadírá , než motor kde je válec opatřen nikasilovým nástřikem a je opravdu  
hodně natěsno. Až bude takový motor patřičně vyklechtaný :) tak ho taky  
tak snadno nezadřete.
Ještě se vrátím k těm olejům a benzinům, pro oleje hledejte výkonostní  
třídy API, pro benzin aditiva. Třeba tady jsou zajímavé informace.
http://www.petroleum.cz/slovnik.aspx
On ten benzin je vlastně takový mix všeho možného , co není zrovna moc  
stabilní.

Prostě benzin smíchanej s olejem pro 2T se má vypotřebovat, nemíchat do  
zásoby . Jinak nové motory zdařete.
b.


On Mon, 22 Aug 2011 15:34:01 +0200, RV <vicek.radek na cpost.cz> wrote:

> Hmm koukam ze masaz nastupuje. A ptal jste se ho proc?
>
> Takze to bych pak chtel od pumpy potvrzeni jak starej ten benzin je od  
> vyroby v rafinerii - protoze pak se muze stat, ze si koupite uz na pumpe  
> proslej benzin - to ten tank na kazde benzince otoci kazdych 14 dnu? A  
> take jak je zaruceno, ze v tom tanku nezbyl nejakej starsi 14 dnu.
>
> Za chvili si budem jezdit pro benzin jak pro salam - spotrebujte do tri  
> dnu a uchovejte v chladu.
>
> Radek Vicek
>
> Dne 22.8.2011 15:26, Jiří Němeček napsal(a):
>> Já mám křoviňák 4T Hondu a prodavač mě taky upozorňoval, že bych neměl
>> používat benzín starší snad 14 dnů. Nicméně kanystr mám asi dva měsíce a
>> nepozoruju žádnou změnu (popravdě se mi zdá, že se zvyšuje výkon motoru,
>> ale to je možná tím, že se teprve zabíhá, nebo že jsem se konečně naučil
>> sekat :-)).
>>
>> JN
>


Další informace o konferenci Hw-list