OT Paliva Re: Naftova elektrocentrala Asist

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pondělí Srpen 22 13:47:56 CEST 2011


Zdravim,
  naprosto souhlasim. Rovnez jsem odchovanec dvoutaktu a mnoho jich do ted
provozuji a nikdy nebyl s olejem problem.
  - Cele detstvi a jinostvi jsme jezdili rodinnym Trabantem, ktery jsme
na podzim zaparkovali pred barakem a na jare nastartovali (baterka byla
pres zimu doma). Tzn. tak 4 mesice stary mix. Nikdy nemel Trabi potize, jen
zrejme pres zimu zkondenzoval nekde nejaky olej, protoze na jare hure
startoval a pak hulil z vyfuku bily kour jak z dymovnice tak prvnich 5 km :-).
  - Motorova jednotka MJ-5 kompletu Terra - provozovana rovnez radu let, 
mix casto byval na chalupe pres zimu, tj. rok stary, taky nikdy problemy 
s mazanim nebyly.
  - Nekolik stroju Jawa 50 Pionyr a Mustang - jeden cas byly doma i 3 naraz,
lilo se tehdy do toho kde co, tatinek obcas sehnal z mistniho statku nejaky
levny benzin, ktery pachl velmi podivne a byl zeleny, do toho se nalilo od
oka trosku M2T a na to se jezdilo ve zdejsi kopcovite krajine taky, co to 
dalo - a nikdy zadreni nebo podobny problem, ikdyz v kanystru ten benzin 
vydrzel treba i 2 roky, nez se cely spotreboval.
  - Krovinorez OleoMac tusim T-275 - uz radu let pouzivany, snazim se vzdy
vyjet jeho nadrzku, ale v 5l kanystriku je taky vzdycky mix pres zimu a
pristi rok taky zadny problem. Mazeme to zhruba 1:40 - 1:50 olejem Oleo Mac,
koupenym spolu se strojem a pak uz nejakym M2T z pumpy.
  - Pila OleoMac - stejne zkusenosti, stejny benzin. NIkdy zadny problem, a
to ji nesetrim a stejne jako ten krovak tocim, co to da.
  Jedine, co mne zlobi, je posledni koupe - sekacka se ctyrtaktem Briggs
&Stratton - tam samozrejme leju cisty benzin, ale asi po 2 letech pouzivani
zacla pri behu "kaslat" (proste obcas vynecha zapal) a za tepla se skoro neda
nahodit - je tam bimetalem rizeny priskrcovac sani, v tom to neni, regulator
otacek taky nevisi, jinak se tam neda nic delat (nema to ani rucni plyn, vse
je automat). Vymena svicky pomohla jen "primerene" - chod byl zpocatku trosku
pravidelnejsi, ale stejne byly slyset obcasne nepravidelnosti, a kdyz se 
prohreje, stale si rika o prestavku :-).
  Zdravi Pavel.

> Ja proste na tohle neverim - mame bezne levne zahradni nacini - krovinak 
> Partner (asi 8 let), pilu nejakou OleMac (take tak 8 let), sekacku 30 let 
> starou Tera, cinskej dirtybajk (cela motorka za 4.500Kc), spickovej motor 
> Zenoah v modelu s ladenym vejfukem - nikdy nic neodeslo a ani se nezadrelo 
> - predpoklady jsou ale jasne:
>
> je tam benzin s olejem
> je spravne serizenej karburator - protoze chuda smes je pro 2T konecna - to 
> muze byt i duvodem toho zadreni
>
> jinak ja na mazani 1:50 a superhyper oleje neverim - zasadne prvni dve 
> nadrze davam v pomeru 1:20 a trvale provozuji vse na 1:40
>
> je treba si uvedomit, ze pro mnozstvi oleje v palivu je rozhodujici obsah 
> motoru - cim vetsi motor tim paradoxne mene oleje staci - treba valec o 
> obsahu 250ccm muzete mazat pomerem 1:60-100 tak valec o obsahu 25ccm uz je 
> nutne tech 1:40 a valec o obsahu 2.5ccm je treba mazat v pomeru 1:4!! 
> Duvodem je to, ze objem valce k povrchu mazanych ploch nenarusta umerne.
> Dalsi dnesni problem je, ze se pouziva u lepsich 2T oleju tzv. synteticky 
> ricin. Klasicky ricin mel sama pozitiva (velka afinita, viskozita, cena) a 
> jedno negativum a tou byly kysele zplodiny (velmi agresivni). Mezi zasadni 
> vlastnost klasickeho ricinu bylo to ze v mistech kde zaclo dochazet k 
> zadirani (zvysovala se tam teplota) zaclo dochazet k polymeraci ricinu, to 
> ochranilo tyto mista a zaroven to zpusobilo ztratu vykonu (pist se lepil na 
> valec).
> Nove oleje jako jsou treba Castorene maji odstranenou tu agresivitu a 
> chemickou labilitu prirodniho ricinu, ale zaroven to ztratilo tu vlastnost 
> silne polymerovat. I tak povazuji lepsi si za oleje na bazi ricinu 
> priplatit - zvlast do mensich kubatur s problematickym mazanim.
>
> Radek Vicek
>
> Dne 22.8.2011 11:40, Jaroslav Buchta napsal(a):
>> Nestraste me, jsem vcera drazdil krovinak z Globusu na rok stary benzin
>> s olejem, dostal zabrat ale nezadrel se, tak tam mam jeste radsi pridat
>> trosku oleje, jo?
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


Další informace o konferenci Hw-list