OT Paliva Re: Naftova elektrocentrala Asist

RV vicek.radek na cpost.cz
Pondělí Srpen 22 12:25:49 CEST 2011

Ja proste na tohle neverim - mame bezne levne zahradni nacini - krovinak
Partner (asi 8 let), pilu nejakou OleMac (take tak 8 let), sekacku 30
let starou Tera, cinskej dirtybajk (cela motorka za 4.500Kc), spickovej
motor Zenoah v modelu s ladenym vejfukem - nikdy nic neodeslo a ani se
nezadrelo - predpoklady jsou ale jasne:

je tam benzin s olejem
je spravne serizenej karburator - protoze chuda smes je pro 2T konecna -
to muze byt i duvodem toho zadreni

jinak ja na mazani 1:50 a superhyper oleje neverim - zasadne prvni dve
nadrze davam v pomeru 1:20 a trvale provozuji vse na 1:40

je treba si uvedomit, ze pro mnozstvi oleje v palivu je rozhodujici
obsah motoru - cim vetsi motor tim paradoxne mene oleje staci - treba
valec o obsahu 250ccm muzete mazat pomerem 1:60-100 tak valec o obsahu
25ccm uz je nutne tech 1:40 a valec o obsahu 2.5ccm je treba mazat v
pomeru 1:4!! Duvodem je to, ze objem valce k povrchu mazanych ploch
nenarusta umerne.
Dalsi dnesni problem je, ze se pouziva u lepsich 2T oleju tzv.
synteticky ricin. Klasicky ricin mel sama pozitiva (velka afinita,
viskozita, cena) a jedno negativum a tou byly kysele zplodiny (velmi
agresivni). Mezi zasadni vlastnost klasickeho ricinu bylo to ze v
mistech kde zaclo dochazet k zadirani (zvysovala se tam teplota) zaclo
dochazet k polymeraci ricinu, to ochranilo tyto mista a zaroven to
zpusobilo ztratu vykonu (pist se lepil na valec).
Nove oleje jako jsou treba Castorene maji odstranenou tu agresivitu a
chemickou labilitu prirodniho ricinu, ale zaroven to ztratilo tu
vlastnost silne polymerovat. I tak povazuji lepsi si za oleje na bazi
ricinu priplatit - zvlast do mensich kubatur s problematickym mazanim.

Radek Vicek