OT Paliva Re: Naftova elektrocentrala Asist

RV vicek.radek na cpost.cz
Pondělí Srpen 22 11:39:15 CEST 2011

No to ale musi mit nejake fyzikalni/chemicke vysvetleni - to ze si firma
napise do navodu, ze ten ta smes nesmi byt starsi nez 1 mesic je pekne,
ale to nemusi mit zadne rozumne oduvodneni nez jen to, ze je to velmi
pohodlne prave z duvodu neuznani reklamaci. Nenasel jsem nikde zadne
odborne pojednani o tom, ze se snizuje mazivost mixu v horizontech
desitek dnu od namichani smesi.

2T motoru mi proslo rukama velmi mnoho od tech modelarskych (ktere jsou
extremne haklive na mazani) az po ty male benzinove - nikdy se mi zadny
motor nezadrel - dokonce ani kdyz tata posekal zahradu smesi mixu a
redidla do epoxidu v pomeru cca 1:1. Neni nad to mit oboji ve stejnych
kanystrech. ;-)
Mam v modelu lodi motor-benzin co ma 4HP a toci k 20.000rpm a lita na
rok starej mix a zadnej problem.

Vzorek paliva muzou brat odkud chteji - znalec bude zkoumat to jake jsou
struktury zadrenych povrchu (kde k tem zmenam doslo), jake byly presahy,
ovalita otvoru, hrubost povrchu, pouzite materialy.

Firma hresi na to, ze pro 4.5kKc to nikdo nepodstoupi.

Mimochodem p.Kotlabo, psal jste ze se vam to kouslo na lozisku - to bylo
jake? Na klikovem cepu? A ted znovu opakovane? Nebo se to ted podruhe
hryzlo na vybrusu? Protoze pokud byl uz jednou problem a bylo by to
kvuli mazani tak budou samozrejme patologicke zmeny i na plochach jinych
- klikovej cep je specificke a problematicke misto - zvlast pokud je
ulozen kluzne - musi mit presne vule ani moc a ani malo - pokud je velka
tak se sice nevydre, ale vytluce se oko a pokud je mala tak se tam
neudrzi olejovej film a dochazi k zadirani - staci aby to v servisu nebo
ve fabrice slozili s blbou toleranci.

Radek Vicek