Naftova elektrocentrala Asist

RV vicek.radek na cpost.cz
Pondělí Srpen 22 08:30:57 CEST 2011

Dne 21.8.2011 22:44, Petr Simek napsal(a):

> Nejsou tyhle dieselove elektrocentraly vhodne spis pro kazdodenni pouziti ?
> Mel bych obavu jak to pobezi kdyz to par mesicu nespustite - diky MERO.

no tak nemam obavu, ze bych ten agregat nespoustel - urcite nebude
problem to jednou tydne nahodit a o vikendu kdyz pobezi lednice, vodarna
atd. pomoct trochu bateriim
pro me by ten agregat s estartem mel vyhodu v moznosti vzdaleneho
spusteni treba v zime, protoze by mi v mrazech mohl pomoci v pripade, ze
by neco kolabovalo (baterie, zamrzle ventily) - preci jen sam o sobe
neco vytopi a druhak podrzi zmrzle baterie, aby naskocil bufik, kterej
bere az 80W nez najede na plnej vykon

> Jak to vlastne delate kdyz s tou lodi treba pul roku nejedete ? Shanite
> do ni naftu bez MERO nebo tomu motoru ty pripadne cucky nevadi ?

v lodi je motor agregat Mitsubishi v lodni uprave f.Vetus (4 valec
1400ccm) a pro zimovani a dlouhodobe odstavky pisou, ze motor je nutne
nechat min. 15 minut bezet na smes nafty a motoroveho oleje v pomeru 1:4
to by melo zrejme zabranit tomu aby to MERO zgumovatelo a aby zatuhly
vstriky
ja do auta leju pravidelne VIF a mam s nim dobre zkusenosti takze
pocitam, ze ho budu lejt i do lodi

berte to tak, ze tyhle motory nejsou zadna HDi a jezdi to skoro na cokoliv

jinak u nas v arealu sidli soukroma cerpacka Arex (CP u ni tankuje) a
jeste nedavno meli stojan ktery byl oznacen Arktic, ten ted prevedli na
beznou naftu, ale je tam cedule, ze je jeste k mani na druhe cerpacce
(maji novou i pro verejnost) mezi Feronou a Prazskou ul.