OT: Impregnace starých dřevěných okenic

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Neděle Srpen 21 11:45:24 CEST 2011

Zdravím,
  dovolím si malé nedělní OT. Na chalupě máme dřevěné okenice cca 40 staré,
které jsou léty vyschlé a "scvrklé", ale dřevo ještě vypadá pevně. Problém je,
že jsou hodně uvolněné, např. jednotlivé laťky, které tvoří výplně, se dají
vevnitř posunovat apod. Rozhodně ztratily mnoho ze své původní pevnosti a
pár dobře mířených ran kladivem by je brzy rozložilo na jednotlivé laťky.
  Chtěl jsem se zeptat, zda neexistuje nějaký lak či impregnace, kterou by se
tyto opakovaně natřely či napustily (po odbroušení původního nátěru) a která
by způsobila celkové zpevnění a slepení tak, že by se jim původní parametry
alespoň částečně navrátily. Zkoušel jsem do klíčových míst zatloukat tenké
hřebíčky, ale dřevo má tendenci se štěpit. Proto hledám jiné způsoby.
  Nové okenice by dnes stály majlant a kdoví, zda by byly stejně kvalitní,
jako byly tyto.
  S pozdravem Pavel