[OT] Zákony trhu (Cena snimacu do fotaku)

Jiri Foldyna jiri.f na avizo.cz
Čtvrtek Srpen 18 14:17:41 CEST 2011

Dne 18.8.2011 13:47, Milan B. napsal(a):

> Tak to je omyl. Hlavnou ulohou marketingu dnes je - vychova
> spotrebitela. Je to normalny termin. Vysledkom tejto vychovy samozrejme
> nie je vzdelany logicky uvazujuci spotrebitel, ale idealne by to mal byt
> tupy, nevzdelany, neuvazujuci robot, s vypestovanymi Pavlovovskymi
> reflexmi na rozne znacky tovaru, ktory - ked reklama zaveli - sa ako ten
> oslik otrasie a sype peniaze.
>

> Len tak mimochodom, pozrite si film Consuming Kids, kam az tato vychova
> zasahuje....
>
> -m-

Pak asi odlišně chápeme význam slova "výchova".
Newspeakový termín "výchova spotrebitela" považuji za svého druhu
oxymoron devalvující význam slova výchova směrem k libovolné manipulaci
se subjektem, lhostejno zda v pozitivním či negativním smyslu.
Považujete-li za "dobře vychovaného spotřebitele" hlupáka bez vlastního
úsudku, budiž, je to Vaše věc. Ale já výchovu a manipulaci nezaměňuji, a
proto stále trvám na tom, že úlohou marketingu není vychovávat, ale
prodávat. A že součástí procesu prodeje je manipulace s kupujícím?
Proboha, to je přece součást marketingu od počátku civilizace a
pozastavovat se nad tím je přinejmenším pošetilé.

JF