OT: Opět Česká pošta, ale hustá!

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Srpen 18 13:42:17 CEST 2011

V případě, že nevím, jestli je to modemem nebo linkou není nic
jednoduššího, než zkusit jiný modem, pokud problém přetrvává, otravovat
providera.
Z vlastní zkušenosti vím, že většinou pomůže ta výměna modemu ( vyschlé
elyty, brum ze zdroje, naopnutí po bouřce atd...)

Je ale fakt, že u různých modemů jsou různé chyby, se kterými jdou
více-či méně úspěšně provozovat. Např Zyxel 660 HW-T3 je nutné většinou
provozovat s FW od O2 ( edhanced profil)
jinak to padá. A i když je tam ten kyslíkový FW, stává se že při provozu
s wifi se to občas ( 1x za 14 dnů) zakousne.  Někdo tohle skousne, ale
pro firmu, která na tom provozuje třeba VoIP
je to nepoužitelné. V takových případech je třeba použít modem v režimu
"bridge" , wifi ,  routování a jiné věci, které procesor modemu zatěžují
nechat na pořádném železe.
To platí obecně pro všechny modemy s routerem co o2 nabízí, u těch
lepších modelů si počet connectů a přetížení procesoru hlídá modem
nějakým watchdogem, takže se restartuje sám :-(