Re: [OT] Cena snimacu do fotaku

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Čtvrtek Srpen 18 10:51:30 CEST 2011

S velikostí snímače roste velikost objektivu. Např. já mám Panasonic FZ-18. má čip velký necelých 6 mm, takže se do kapsy vejde i s max. ekvivalentním ohniskem 504 mm (to bych s 35 mm čipem nosil jedině hozený přes rameno). Je nutné si uvědomit, že se zvětšením čipu se s 3. mocninou zvětší hmotnost optických prvků (tím vzrostou nároky na mechaniku) a s 2. mocninou broušená plocha (tím vzroste přímo cena čoček).

Ale faktem je, že vyšší použitelné iso bych určitě ocenil. I když je to až s podivem, co všechno se s takovým kapesním kompaktem dá vyfotit: Jupiterovy měsíce, hvězdy s magnitudou kolem 12, ... Ale když dojde na kočku v koutě, tak smůla:-)

PH