OT: Opět Česká pošta - v kombinaci se socialkou

Tomáš Vymětal vymetalt na gmail.com
Středa Srpen 17 11:58:21 CEST 2011

> To proc ma vetsina uradu IS od ruznych firem je jednoduche - musi vypsat
> vyberove rizeni a nelze do nej napsat: mame uz system od XX a
> potrebujeme aby to bylo zase od XX aby si to rozumnelo

Tohle přesně jsem si taky říkal, ale jelikož je součástí VŘ i
několikaletá smlouva o servise a nějakých úpravách, neměl by být problém
nechat takový IS upravit třeba o nějaký export do xml. VŘ na nový IS by
pak obsahoval máme IS od XX exportující YY, a potřebujeme aby si to
rozumnělo. Jenže tyhle specifikace vytvářejí lidi, kteří nikdy v těch
zázracích nepracovali a vůbec netuší o čem to je. A na druhou stranu, s
těmi zázraky pak dělají slepice, kterým je úplně jedno, že to nefunguje,
nemají vůbec snahu se tím nějak zabývat, třeba sepsat problémové části,
návrhy na vylepšení nebo třeba i jen formální dotaz, proč to funguje
takto a ne "logicky".

Bohužel, co jsem ty aplikace viděl, zvládla by je většinou během
prázdnin vytvořit parta vysokoškoláků mezi pitkami. Fungovalo by to,
bylo by to v nejnovějších technologiích a pravděpodobně i s veskrze
standardardizovaným gui. Ty poslední dělá afaik jen Siemens, a je
otázkou, proč sami nenavrhují, že by jen rozšířili předchozí kus o nové
možnosti. I po osobní zkušenosti s "Inženýry ze Sýmenzu" tak nějak
doufám, že už v životě s kterýmkoliv jejich oddělením nebudu muset
nikterak spolupracovat nebo komunikovat.

T.V.