RE: MX- 5xx stavime indukcni pajecku

j.Krajinka na seznam.cz j.Krajinka na seznam.cz
Úterý Srpen 16 07:57:47 CEST 2011

Na ZVN2120 jsem shodou okolnosti koukal, jednak je v ks obtizne sehnatelny a hlavne ma RdsOn 10ohm, nejspise by se upekl.
Mate pravdu, ze jde teoreticky pouzit i jiny NFET, respektive klidne nejaky bipolar, ale at uz s jinym NFET nebo s bipolarem, musi se predelat jeho buzeni.
Me napriklad napadlo pouziti NFETu s vetsi kapacitou G respektive prahovym nepatim, to by znamenalo budit ho vetsim vykonem, to jiz tak pretizena 7404 neda, da se za ni osadit nejaky bipolarni budic, tedy dvojce NPN/PNP tranzistoru, ale pred ni by se musel dat nejaky jiny bipolar jako napetovy zesilovac, tak aby pokryl napetove ztraty na bipolarnim budici respektive saturoval vyssi prahove napeti pouziteho MOSFETU.

Jirka

>Podobne parametry jako ten nestastny VN.. ma ze soudobe produkce treba
ZVN2120, jak je to s dostupnosti v kusovce netusim.
Ale zdaleka neni nutne tam mit zrovna takovy tranzistor. Muze tam
klidne byt tr. s upne jinym prahovym napetim, muze tam byt klidne i
bipolar, jen je potreba upravit to smeti okolo ( a k tomu je potreba
vedet co clovek dela a proc ).
No a pokud to clovek nevi, muze snadno skoncit u "kargo kultu"
( v cestine treba http://www.lupa.cz/clanky/kargokulticky-web/).

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz