9V li-ion aku

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Pátek Srpen 12 20:27:28 CEST 2011

2011/8/12 Kamil Rezac <krezac.conf na gmail.com>:
> Super, rad se podivam, dik
> Dalsi moznost je poresit to hardwarove a dat tam vypinac ;)
> KR

http://members.chello.sk/j.polonyova2/tmp/ComponentTester/upravy.png

Popis uprav som kedysi pisal panovi Zajicovi, prikladam bez uprav.

miro

dovolil som si upravit napajaciu cast component testera tak, aby sa dali
pouzit 2 AA akumulatory, ktore su predsa len najbeznejsie. 9V accu su
pomerne drahe, maju malu kapacitu a treba riesit nabijacku, pokial doma nie
je. Podobne ako u mna, pricom nabijacky na AA clanky mam dve :-)

Schema uprav je v prilohe. Nakreslil som ponechanu cast napajacich obvodov;
sedou farbou su vypustene suciastky a spoje; hrubymi ciarami nove spoje.
Nove suciastky su vpravo za zvislou prerusovanou ciarou.

Pouzil som menic MAX619, co je 5V stabilizovana nabojova pumpa pracujuca od
2V vstupneho napatia. Vystupny prud 40mA postacuje pre potreby component
testera. Zapojenie je podla doporucenia. Vstup SHDN som vyuzil na vypnutie
pristroja, ovladany je priamo povodnym tranzistorom T2. Pridany R100
zabezpecuje vypnuty stav pri otvorenom T2. Toto postacuje na spravne
napajanie.

Dalsou vecou je meranie napatia baterii vo Vasom SW. Samozrejme takto
component tester meral stale 5.0V na vystupe menica, co nic nevravelo o
napati accu. Preto som R25 meracieho delica prepojil na baterie a aby sa z
nich pocas spanku neodoberal ani prud pretekajuci delicom, pridal som
spinaci P-MOS tranzistor, ktory ma v zopnutom stave zanedbatelny odpor proti
odporu delica (nie je mozne pouzit PNP, lebo na nom vznikne ubytok velkosti
saturacneho napatia). Tranzistor je opat spinany priamo z T2.

Pri zachovani velkosti odporov delica component tester meral spravne napatie
baterii, ale stale svietilo
upozornenie LO BATT. Preto som zmenil hodnotu R25 tak, aby varovanie
zobrazil pri cca 2,2V na bateriach. Samozrejme teraz je nespravny udaj o
velkosti napatia, ale to mi az tak nevadi, prednejsie je spravne
zobrazovanie varovania. Pre spravny udaj o velkosti napatia by ste museli
upravit vypocet v SW :-)