Re: Nahlédnutí do schématu TV Thomson

Standa Palas stpalas na volny.cz
Čtvrtek Srpen 11 20:28:14 CEST 2011

Mohu-li radit, ta zenerka odešla patrně selháním stabilizace napětí
spínaného zdroje. Patrně v tom Thomsonovi někde vyschnul kondík a rozhodila
se zpětná vazba. Pokud jenom vyměníte zenerku, nevydrží tam dlouho. Odešlá
zenerka má obvykle jinou příčinu, než vadu zenerky.

Staňa

----- Original Message -----
From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
To: <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Thursday, August 11, 2011 1:57 PM
Subject: OT: Nahlédnutí do schématu TV Thomson

Zdravím,
  trávím dovču na chalupě a byla tu dnes sousedka, že jí včera TV udělal
KABOOM!, vyhodil pojistky v baráku a od té doby neukazuje. Je to Thomson
21DK24E, chassis ICC17. Proměřením jsem zjistil zkrat za primárním
usměrňovačem (graetz OK) a posléze dohledal zuhelnatělou diodu DP06 (běžný
plast, celkem tenké přívody), po jejímž odpájení zkrat zmizel. Dle způsobu
zapojení jde nejspíše o nějakou zenerku, neboť je paralelně ke hlavnímu
filtračnímu kondu primárního zdroje. Nemá zde náhodou někdo schema, do něhož
by případně nahlédl, co je to za typ ? Tahle je nadranc a pouštět to bez ní
se mi nechce, aby neodešlo něco dalšího...
  S pozdravem Pavel