Hral jsem si s magnety

Ales Prochaska prochaska na alsoft.cz
Úterý Srpen 9 17:08:25 CEST 2011

Vzal jsem magnet ve tvaru prstence a magnet ve tvaru valecku, oba
magnetizovane ve zmeru osy a zacal ten valeckovy prostrkavat prstencem
(jeste byl vedeny plastovou trubickou). V urcitem okamziku ten valecek
vystrelil a vyletel az ke stropu. No a protoze nemam co lepsiho na
praci tak jsem zacal pocitat, jakou mel ten magnet pocatecni rychlost,
jenze mi vychazeji same nesmysly. Nevite nekdo, kde bych nasel
vzorecky, podle kterych se da vypocitat sila pusobici mezi magnety v
zavislosti na tvaru a vzdalenosti? Da se to vybec vypocitat z
katalogovych udaju
(http://www.neomag.cz/cz/katalog/neodymove-magnety/)?

Dekuji.

Ales Prochaska