OT Mydlo v hadicce

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pondělí Srpen 8 18:23:10 CEST 2011

Dobrý den všem,

odklon sousedního tematu k výbušným směsem mi připomněl, že jsem tento rok
na táboře vyrobil vylepšený elektrolyzér na výbuchy vodíku a kyslíku, ale
když jsem ho zapnul teď o víkendu, zjistil jsem, že je uvnitř mýdlo, takže z
něj lezla pěna a během několika minut byl všechen elektrolyt vypěněný venku.

Dalším zkoumáním jsem zjistitl, že mýdlo vznikalo nejspíš výhradně v
hadičkách. Náplní je10% NaOH, hadičky akvaristické, měkčí verze, co vypadá
silikonově. Zbylé materiály v kontaktu s louhem: černé gumové O kroužky, Fe
plechy.

Až na tuto komplikaci se elektrolyzér zdařil, má 8 článků a při 22V/3A
produkuje asi litr H2+O2 za 6 minut.

Zajímalo by mě, z čeho to mýdlo v hadičce vzniká a jak tomu předejít.

PH