RE:"bezkrabicove" mikropajecky

j.Krajinka na seznam.cz j.Krajinka na seznam.cz
Pátek Srpen 5 19:06:06 CEST 2011

EL7158 je pekny kousek, me nadseni ponekud zchladila cena a dostupnost, ale jinak pekne.
Reseni s budicem se mi libilo pro jednoduchost, kterou by RLC s trimrem docela hatilo, prictu-li kusovou cenu budice u Farnella je otazkou zda neni lepsi nechat puvodni koncepci a jen nenahradit Q4 necim rychlejsim a tim srazit spinaci ztraty?
Myslel jsem, ze bych to cele predelal do SMD, zmensil + snizil ztraty. Bohuzel prave tomuto mistu, tedy C zesilovaci rozumim uplne nejmene a zaroven je i v puvodni koncepci resen ne uplne idelane, viz. spinaci ztraty a vlastne napetove pretizena 74HC04, ktera ma max 6.0V a zde jede na 6.8V.

Uvidime.
Apropo zajima to vubec nekoho a byl by zajem o neco takoveho, pokud bych to nahodou dotahl az k funkci verzi vcetne DPS?

JK

>Tak nový budič je na hranici co do continuous (se 2 ks paralelně bych byl
pro začátek spokojen), ale zas má hrozně malý peak. Ale líbí se mi na něm
vývody VL a VH, které umožňují snížit budící výkon snížením rozkmitu
budícího napětí (jde o to, aby při VL bylo spolehlivě rozepnuto a při VH
zapnuto).

Co se střídy týče, tak ta vzniká jako kombinace budícího průběhu (jehož
střední hodnota je díky C24 + L10, R27 a R28 nulová) a rozhodovací úrovně
toho IRF (která je kladná). V případě s budičem bych to nijak nedramatizoval
a prostě před něj dal RDC článek, kde R je, nebo obsahuje trimr a tím bych
to došteloval.

PH

From: <j.Krajinka na seznam.cz>
Problem nedostatecneho vykonu buduce,lze resit pouzitim vykonejsiho, treba
http://www.intersil.com/data/fn/fn7349.pdf
Problem s buzenim budice je jina a znamenalo by to, ze cela koncepce je
nesmyslna.
Do ted jsem zil v domeni, ze i v originale to jede 50:50, oscilator ->
proudove posileni U1, tim dojde k casovemu posunu, ale porad je strida
50:50, nasledje Q3 T1 opet nejaky posun,ale strida zachovana a Q4.
Co v originale meni a definuje stridu?
Popravde snazil jsme se neco nacit k zesilovacum v tride C, ale je to bida,
o zesilvoacichj pisi asi jen audiofilove a ty se u C omezi na konstatovani,
ze jsou nevhodne :-) , ale moc jsem nehledal to pripoustim