"bezkrabicove" mikropajecky

Daniel Valuch daniel.valuch na orange.fr
Pátek Srpen 5 10:53:17 CEST 2011

uz asi posledny prispevok do diskusie, pajkovacku som uz opravil a
zavrel :-)
Zapojil som osciloskop na testovaci bod vo vnutri kde sa da odcitat
aktualny vykon ktory tecie do hrotu.

Zacal som velkym 5mm hrotom, ktory je urceny na vacsie veci
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/hrot_5mm_a.png
po zapnuti pajkovacky do hrotu tecie nejaky 'kludovy' vykon (1). Ak nic
nerobim tento vyhreje hrot na pracovnu teplotu, s casom a typom hrotu sa
nemeni.
Po vybrani hrotu zo stojanu, v mojom pripade velmi kratko po zapnuti (2)
vykon prudko stupne a vyhreje hrot na pracovnu teplotu (3). Od zapnutia
po plne funkcny hrot to trva nie viac ako 10 sekund :-)
Kedze sa neodobera teplo vykon potom klesne na kludovu hodnotu.

http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/hrot_5mm_b.png
Pajkovanie velkeho sma konektoru na medennu plochu. (1) je vytiahnutie
hrotu zo stojana, dalsie kopce na grafe su samotne pajkovanie. Konektor
bol pripajkovany uz po prvych 5 sekundach, netrebalo ho prehrievat.

http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/hrot_0.5mm_a.png
je 0.5mm hrot po zapnuti, vykony aj priebeh vyzeraju byt presne take
iste ako u 5mm hrotu. Z toho usudzujem ze tepelna kapacita samotneho
hrotu je zrejme zanedbatelna, prvych 5 sekund po zapnuti sa vyhreje
vsetko okolo

http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/hrot_0.5mm_b.png
to ilustruje aj tento obrazok, tym 0.5mm hrotom som napatlal cin na
medennu plochu (1), cin sa pekne roztiekol, ziadne lepenie. (2) je
zapajkovanie stredneho pinu SMA konektora.
Zjavne si hrot berie len tolko vykonu kolko potrebuje, nie je tam on/off
regulacia.

http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/hotbar25mm.png
je 25mm hrot na odpajkovavanie celej strany integraca naraz. Vyzera ze
je konstruovany inak, odobera zo zdroja stale konstantny vykon. Jeho
vyhriatie trva dlhsie, ale potom ma dostatocny vykon na odpajkovanie
25mm dlheho radu pinov.

b.