"bezkrabicove" mikropajecky

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Srpen 4 22:24:33 CEST 2011

Este jeden namet na tliachanie: cely cas som rozmyslal, precoze sa neda spravit to pero z nejakeho PTC materialu, ktore sa bezne pouzivaju na "samotermostatujuce" vykurovacie teliesa. Tusim, ze to moze mat rozne zadrhele, guglenie bohuzial nevratilo ziadne relevantne data, ale zato par odkazov na Ersu, kde sa ta skratka sem-tam vyskytuje, aj ked konkretnych udajov je tiez skromne.

Pozrel som sa na niekolko pier od Ersy ktore tu mame, a vsetky maju v podstate len dva privody do pera (niektore maju este naviac zem, niektore maju naviac nieco co je zjavne identifikacny odpor, lebo je to v kabli ktory sa da odpojit od samotneho pera). Ked som tie pera ohrial zvonka druhou spajkovackou, tak sa im zvysil odpor - jednemu modelu (myslim, ze je to nominalne 20W alebo tak nejak) z asi 9 Ohm na asi 15 Ohm, druhemu (co je myslim ze 80W) z asi 2.5 Ohm na asi 3.8 Ohm.

Toto sa mi zda na nejaku samostabilizaciu dost maly rozdiel. Mozno sa mi to nepodarilo zohriat na nejaky bod zlomu, ale vzhladom na to ze ta 80W spajkovacka je digitalna a aj ukazuje teplotu (aspon sa teda tak tvari), myslim si, ze to pouzivaju len na odmeriavanie teploty a termostatuju elektronikou, a nespoliehaju sa na "samotermostatovanie".

Len tak, aby sme mali vsetky principy pohromade.

wek